Daar gaan we dan!

10 april 2018 - Sha'ar HaGolan, Israël

Toen we vanmorgen de gordijnen open deden, was de zon even niet in beeld. Het had iets geregend, wat voor het land in Israël zeer welkom was. Er was namelijk de afgelopen tijd weinig regen geweest ten opzichte van andere jaren. Voor ons als reizigers is dat natuurlijk wat minder, maar we lieten ons niet kennen. Een enkeling had een frisse duik genomen in de Middellandse Zee, terwijl anderen nog even over het strand liepen of uitsliepen. Na het ontbijt gingen we de bus in, waar we kennis maakte met onze gids, mw. Asnat Cohen. Zij gaat met ons mee op reis. We reden naar Caesarea om het Amfitheater van Herodes de Grote (restanten) te bekijken. Het was indrukwekkend om te zien en ook de “grootheid-waanzin” van zo’n koning. Het regende best wel aardig, maar uiteindelijk konden we toch alles daar wel bezichtigen, zonder dat we doorweekt raakten. Daarna vervolgden we onze weg naar de Karmel. In de kapel heeft ds. Overeem de geschiedenis gelezen van Elia en de Baälpriesters, die op deze plek in der tijd letterlijk zijn afgeslacht. Een rilling brengt dit teweeg dat dit gebeurd is op de plek waar je staat. We klommen net zoals de knecht van Elia naar de top en hadden daar een schitterend uitzicht over de gehele omgeving. Hierna zakte we een stukje van de berg af en hebben we met elkaar geluncht. Daarna zijn we dwars door Galilea gereden richting de Jordaanvallei, om uiteindelijk uit te komen bij Sha'ar HaGolan, de kibboets aan het Meer van Galilea. Hier konden we even “relaxen”, om daarna met elkaar het diner te gebruiken, de avond af te sluiten en wat je verder zelf wilt. Een bijzondere dag zo met elkaar met veel indrukken, veel gezelligheid en we zagen weer koeien en kalfjes!

Groetjes Bert en Marleen

BusNetanya (Lenie Muis loopt met Helene Hamoen en Linda Kruijt richting het strand)Dreigende lucht bij CaesareaKapel KarmelZicht vanaf de KarmelDreigende luchtEliaOntmoeting na afloop avondsluitingBert en Marleen werken aan het blog

1. Sane Spek:
    11 april 2018
    Heel veel plezier en mooie ervaringen toegewenst daar!
  2. Asnat Cohen:
    11 april 2018
    Bijzonder fijn om met zo een gezellige en gemotiveerde groep te mogen reizen! Leuk stukje 👌
  3. Caroline de Kruijf:
    12 april 2018
    Mooi stukje Bert en Marleen, geniet ervan en nog een fijne reis verder!